Apres cette debacle, je vous citerai un petit passage de verlaine qui remettra au clair cet APU tant écorché...
On ground, pneumatics and electrical sources by :
- providing bleed air for engine start and air
conditioning systems;
- providing electrical power to supply the electrical
system,
the APU makes the aircraft independent of
In flight, provision of back-up power for electrical and
air conditioning systems,
The APU may be started using either the aircraft
batteries, external power or normal aircraft supply.
The normal flight envelope does not impose any
limitations for starting.
The APU is automatically controlled by the Electronic
Control Box (ECB) which is mainly acting as FADEC
for monitoring start and shut-down sequences, bleed
air and speed/temperature regulation.
Control and displays :
- on the overhead panel for APU normal operation
and fire protection
- on the ECAM for APU parameters display
- on the external panel, under the nose fuselage, for APU Shut down
(extrait flight manual and crew exploitation A319 / A320 / A321)
Pas question de manette de gaz APU.... mais le FADEC va reguler l'APU pour palier a une surconsomation d'energie !
A noté aussi que l'APU sur certains avion est demarable en vol que dans certaines conditions (pas le cas dans ce manuel de vol) !
Et pour les plus curieux les commandes APU que l'ont retrouve le plus souvent en cabine :
- START / SHUT DOWN
- debrayage de la generation (APU tourne sans produire d'energie MASTER SW)
- commande de la gestion de la production d'energie (bleed air, hyd......)
- EMERGENCY control (feu....)
- page sur EICAM/EICAS avec : - N
- EGT
- et recapitulatif des energies en sortie (tension , pression et temp pneu....)
j'espere ne pas avoir dit de betise, à savoir que cela arie sur certains details par aport a l'aéronef concerné.